Înmatriculările de autoturisme noi în Europa (UE plus Marea Britanie şi ţările EFTA) au crescut în ritm anual cu 0,1% în octombrie, după două luni de declin consecutiv, în timp ce tranziţia către vehicule complet electrice şi hibride câştigă teren, arată datele publicate joi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), transmite Reuters.
Datele statistice sunt valabile pentru cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, plus Marea Britanie şi ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia.
Un număr de 1,041 milioane de autoturisme au fost înmatriculate în octombrie în Europa, comparativ cu 1,040 milioane unităţi în perioada similară din 2023. Vânzările de maşini pe baterii şi cele de hibride electrice au crescut cu 6,9%, şi, respectiv, 15,8%, în timp ce vânzările de vehicule hibride plug-in au scăzut cu 7,2%, conform datelor ACEA. Şi livrările de maşini pe benzină şi motorină au scăzut luna trecută, cu 10,7% şi, respectiv, 8%.
Pe principalele pieţe europene, majorarea vânzărilor în Spania (7,2%) şi Germania (6%) a compensat declinul din Franţa (11,1%), Italia (9,1%) şi Marea Britanie (6%).
În sectorul auto european sunt 12,9 milioane de angajaţi, iar 8,3% din totalul locurilor de muncă din industria UE sunt în sectorul auto.
Înmatriculările de autoturisme noi în Europa au crescut cu 0,9% în primele zece luni din 2024, comparativ cu perioada similară din 2023, fiind înmatriculate 10,82 milioane de unităţi.
Pe principalele pieţe europene, majorarea vânzărilor în Spania (4,9%), Marea Britanie (3,3%) şi Italia (0,9%) a compensat declinul din Franţa (2,7%) şi Germania (0,4%).
În primele zece luni din acest an, piaţa auto din România a înregistrat o creştere de 5,4%, fiind înmatriculate 127.061 autoturisme, faţă de 120.573 vehicule în perioada similară din 2023.