Profil de antreprenor

Antreprenoarea care aduce primăvara pe chipurile femeilor

Mama ei făcea afaceri, drept care la nelipsita întrebare a adulților, „ce vrei să te faci când vei fi mare”, ea nu avea decât un răspuns, pe care îl dădea fără a sta pe gânduri. Acela era modelul său în viață, drept care, familiarizată deja cu această lume de la vârste fragede, Ana Brumă s-a transformat în femeia de succes, care astăzi este una dintre figurile de referință din industria de beauty a României. A cochetat cu mai multe domenii, dar toate au avut ca element comun frumosul. Ana a căutat să înfrumusețeze fiecare drum pe care a pășit. S-a oprit la domeniul de beauty dintr-o întâmplare nefericită, dar care s-a dovedit că era, de fapt, „nota de plată” pe care o avea de făcut pentru a își descoperi adevărata cale.

„Din cauza unor probleme de sănătate, acum aproape doi ani, am făcut o cotitură radicală. Eram atrasă de domeniul beauty de foarte mult timp, dar, cumva, nu mai găseam timpul necesar să îi acord atenție, pentru că eram angrenată în altele. Aveam deja un business foarte complex în domeniul amenajărilor interioare. Eram importator și distribuitor de tot ce înseamnă materiale de finisaje, de la gresie, la sanitare, la vopsele decorative, mobilier, absolut tot. Dar, oprind totul brusc, am putut să văd pădurea de copaci, cum se spune. A fost momentul meu de respiro, în care m-am detașat de tot și am ales să fac ceea ce simțeam. Oricum, nu am fost niciodată omul care să alerge după bani, așa că, de această data, am ales, în sfârșit, să merg exclusiv pe mâna sufletului.” A început să studieze… cosmetologia, să se perfecționeze, să obțină atestări, să devoreze efectiv tot ceea ce ținea de această știință, să experienteze pe propria-i piele, la propriu, pentru a se asigura că aduce pe piață ceea ce este mai bun și mai sănătos pentru românce. A deschis apoi Aesthetics Lab, la Oradea, și de curând și la București, o clinică de înfrumusețare, bazată în primul rând pe dorința de a educa femeile să își mențină pielea sănătoasă, renunțând la machiajele care să ascundă imprefecțiunile. Și-a dorit să facă parte din procesul de vindecare atât exterior, cât și interior al femeilor, mai ales că ea însăși se confruntase cu probleme mari ale tenului, până spre vârsta de 20 de ani. Așa că respectul pe care și-l purta sieși l-a direcționat și către clientele care i-au călcat pragul. 

Business fără promisiuni

Cu mult respect a tratat și relațiile de business, fără promisiuni deșarte făcute partenerilor naționali și internaționali pe care îi are, pentru că Ana nu s-a limitat doar la clinica din vestul țării, ci a reușit să aducă în exclusivitate în România branduri de top din industria cosmeticelor. „Nu am încercat niciodată să câștig încrederea cuiva. Am pornit întotdeauna discuțiile de pe picior de egalitate. Nu fac promisiuni, eu asta sunt și îți spun ce pot, îți prezint viziunea mea cu privire la un proiect și dacă tu alegi să ai încredere în mine pornim la drum împreună cu brațele deschise. Dacă nu, înseamnă că nu suntem meniți la momentul actual să fim împreună. Dragoste cu sila nu se poate. Nici acasă, nici în business. Ideea este să vorbim ca de la om la om, pentru că, la un momentat dat, tot ceea ce este în spate poate dispărea, dar calitatea umană și knowhow-ul rămân”, ne împărtășește antreprenoarea. Și-a ales partenerii după feeling, mai povestește ea. Niciodată nu au interesat-o cifrele din spatele unei afaceri, ci interfața umană. La fel, nu au interesat-o cifrele nici măcar când a fost vorba despre propriul business. Niciodată nu a funcționat după un business-plan, ci după cum a simțit. „Se spune că primul gând este de la înger, așa că eu aleg să îl ascult și să merg pe mâna lui.” Este o rețetă despre care spune sincer că nu s-ar potrivi neapărat oricui, însă pe caracterul și pe flerul ei s-a pliat perfect. 

A făcut bani cu banii băncii

Avantajul ei a fost că, la momentul lansării afacerii, dispunea de resurse financiare care i-au permis să investească atât cât a fost nevoie, și să își și păstreze o plasă de siguranță. „Am investit, în primă fază, 140 de mii de euro, în aparatură, în amenajare și tot ce a mai fost nevoie. Apoi, lună de lună, investițiile au continuat și am ajuns undeva la 210 mii de euro. Puteam să bag toți acești bani din fonduri proprii, dar am ales varianta creditului, pentru că am preferat, la îndemul soțului, să păstrez economiile pentru situațiile de criză. Creditul a fost însă unul de nevoie personale, cumva, pentru care am dus garanție, având în vedere că eu nu știu și nici nu vreau să funcționez după un plan de afaceri, necesar atunci când mergi la bancă să îți finanțeze afacerea.” Este conștientă că a fost și o norocoasă, pentru că a avut o mama care i-a servit ca model de femei puternică, pentru că are 3 copiii și un soț pe care îi adoră, pentru că a avut în ADN flerul de afaceristă, dar, mai spune ea, antreprenoriatul nu este doar despre fața frumoasă văzută de toată lumea. „Mulți văd doar glamour când se uită la un antreprenor. Văd bani, văd concedii, văd mașini de lux. Or nu astea definesc un antreprenor, ci nopțile nedormite, frământările, responsabilitatea pe care o ai față de angajați, durerea că uneori îți neglijezi familia pentru business și, din păcate, pe unii îi mai costă și sănătatea. Merită sacrificiul? Dacă mă întrebi pe mine, da, absolut, da!”, încheie cu optimism Ana Brumă.

Cele mai recente știri

To Top