Modernizarea și digitalizarea serviciilor poștale și a companiei Poșta Română trebuie să țină cont și de nevoile oamenilor care sunt fie reticenți la folosirea tehnologiei fie nu au mijloacele necesare pentru a o folosi, spune ministrul Digitalizării, Bogdan Ivan. Prezent la conferința națională România Inteligentă „Viitorul plicului în era digitală – Relevanța și importanța comunicării tradiționale într-o lume tehnologizată”, oficialul a vorbit despre pașii pe care trebuie să îi facă compania pentru a rămâne relevantă și competitivă.
„Unul dintre principiile în care cred foarte mult e că atunci când ai un serviciu public trebuie să îi dai și opțiuni omului să aleagă. Mă refer și la serviciile publice pe care le dă statul, e evident că și după ce implementăm cloud-ul guvernamental, aplicația unică, nu o să fie exclusiv online, ci o formă hibridă. Până acum oamenii aveau opțiuni limitate. Principial, acei oameni care nu sunt obișnuiți cu tehnologia, nu au încredere… vor avea în continuare opțiunea de a merge în continuare la ghișeu. La fel și în cazul serviciilor poștale, poștașul e și confesor, e cel care aduce vești bune și proaste, o parte importantă din comunitate. România nu înseamnă doar zone urbane, înseamnă și persoane care locuiesc în sate izolate și poștașul poate e singura persoană pe care îl vede luni de zile. Deși poate uneori nu e un serviciu profitabil pentru companie, e un element important în societate, un exemplu că statul nu lasă în urmă acei oameni.
Colegii de la Poștă au un proiect care e acum în implementare, proiect în care împlicuirea și automatizarea repartizărilor poate fi făcută cu ajutorul mașinilor. Dau exemplul unei companii vizitate săptămâna trecută în care 100 de angajați doar supraveghează mașinile. O parte din aceste tehnologii pot face mai ușoară viața omului – acei agenți poștali care azi sunt supra saturați ca activitate să nu se ocupe de munca fizică și să aibă timp mai mult să interacționeze cu oamenii. Noi, ca minister, acționar majoritar din partea statului, avem tot interesul ca Poșta Română să se reformeze și să meargă în direcția modernizării și eficientizării. Avem vreo 6 miliarde de euro pentru România și îmi doresc ca o parte din bani să ajungă la Poștă. Dacă dorim să fim relevanți trebuie să înțelegem sensul în care merge lumea, să eliminăm procedurile ultra birocratice. Îmi doresc în continuare să avem poștași bine pregătiți, bine plătiți, plătiți mai bine și care să poată să fie degrevați de o mare parte a muncii repetitive„, a declarat Bogdan Ivan în cadrul conferinței.