Transporturi

Eurostat: China, Coreea de Sud şi Marea Britanie, principalele trei ţări de provenienţă a importurilor UE de autoturisme electrice

masini electrice
Foto: iStock

Comerţul UE cu maşini electrice şi hibride a crescut semnificativ între 2017 şi 2023, anul trecut aproape 43% din numărul total de maşini importate în blocul comunitar fiind electrice sau hibride, o creştere semnificativă faţă de ponderea de 8% înregistrată în 2017, arată datele publicate miercuri de Oficiul European de Statistică (Eurostat).

Principalele trei ţări de provenienţă a importurilor UE de autoturisme electrice au fost China (9,7 miliarde de euro, 48% din totalul importurilor pe acest segment), Coreea de Sud (4,3 miliarde de euro, 21%) şi Marea Britanie (2,1 miliarde de euro, 10%).

Principalele trei ţări pentru exporturile UE de autoturisme electrice au fost Marea Britanie (7,1 miliarde de euro, reprezentând 24% din totalul exporturilor), Statele Unite (6,9 miliarde de euro, 24%) şi Norvegia (3,1 miliarde de euro, 11%).

Majorarea exporturilor a fost semnificativă: o creştere cu 24 de puncte procentuale (pp) în 2023 (26% din numărul total de maşini exportate) faţă de 2017 (2% din total).

Maşinile hibride fără încărcare din surse externe au reprezentat 6% din totalul importurilor de vehicule ale blocului comunitar şi 0,4% din exporturile auto în 2017, iar anul trecut reprezentau 18% din totalul importurilor şi, respectiv, 11%, din exporturile auto. Maşinile exclusiv electrice reprezentau 19% (plus 18 pp comparativ cu 2017) din totalul importurilor de vehicule şi 11% din exporturi (plus 10 pp) în 2023, în timp ce autoturismele hibride plug-in reprezentau 6% din totalul importurilor (plus 5 pp) şi 4% din exporturi (plus 3 pp).

În termeni valorici, UE a cheltuit anul trecut în total 44,6 miliarde de euro cu importurile de maşini electrice şi hibride din afara blocului comunitar, o creştere de 21%, comparativ cu 2022 (36,9 miliarde de euro). Importurile de autoturisme hibride fără încărcare din surse externe au fost în valoare de 15,5 miliarde de euro, cele de maşini exclusiv electrice – 20,2 miliarde de euro – iar cele hibride plug-in, de 8,9 miliarde de euro.

Exporturile aceloraşi produse în ţările din afara blocului comunitar au avut anul trecut o valoare de 62,1 miliarde de euro, o creştere de 5% comparativ cu 2022 (59,1 miliarde de euro). Importurile de autoturisme hibride fără încărcare din surse externe au totalizat 22,5 miliarde de euro, cele de maşini exclusiv electrice – 29,4 miliarde de euro, iar vehiculele hibride plug-in, 10,2 miliarde de euro.

Cele mai recente știri

To Top