Nissan Motor se aşteaptă ca până la începutul lui 2029 să producă în masă vehicule electrice (EV) alimentate cu baterii de ultimă generaţie, a anunţat marţi al treilea mare producător auto nipon, cu ocazia prezentării unei facilităţi unde ar urma să existe o linie de producţie pilot până în martie 2025, transmit AP şi Reuters.
Producţia comercială de EV ar urma să înceapă în anul fiscal 2028.
„Odată ce începe producţia acestor vehicule, costurile vor scădea comparativ cu motoarele cu combustie internă. Inginerii de la Nissan au muncit din greu pentru a crea această lume nouă”, le-a spus jurnaliştilor vicepreşedintele Hideyuki Sakamoto în timpul turului de la facilitatea din Yokohama, lângă Tokyo.
Nissan a fost un pionier în dezvoltarea vehiculelor electrice cu modelul alimentat cu baterii Leaf, dar a fost depăşit de rivalii Tesla şi BYD, inclusiv pe cea mai mare piaţă auto din lume, China. Acum compania vrea să recupereze decalajul utilizând baterii cu stare solidă, mai puternice, mai ieftine, mai sigure şi mai rapid de încărcat decât bateriile litiu-ion folosite în prezent.
Bateriile cu stare solidă sunt văzute ca următorul pas pentru EV, iar producătorii auto importanţi se întrec să dezvolte versiuni care să poate fi produse în masă.
Rivalii ca Volkswagen şi Toyota au anunţat de asemenea că dezvoltă această tehnologie, obiectivul Toyota fiind de a le aduce pe piaţă începând din 2027-28.
Luna trecută, Nissan anunţase că va lansa 30 de noi modele până în anul fiscal ce se încheie în martie 2027 şi vrea să-şi majoreze vânzările globale cu un milion de vehicule, în timp ce reduce costurile pentru a îmbunătăţi profitabilitatea şi dezvoltă baterii mai puternice.
Ţinta Nissan este ca, până la finalul deceniului, vehiculele electrice şi hibride să reprezinte 60% din vânzările sale globale, după ce în februarie 2023 obiectivul fusese stabilit la 55%.
Dintre cele 30 de noi modele noi ale Nissan din următorii trei ani, 16 vor fi electrificate. De asemenea, costurile la viitoarea generaţie EV vor fi reduse cu 30%, pentru a le face comparabile cu vehiculele cu motoare cu combustie internă, până în 2030, a informat compania.
Nissan, cu sediul în Yokohama, va explora noi parteneriate în SUA şi Japonia şi va continua să valorifice alianţa cu producătorul auto francez Renault şi grupul nipon Mitsubishi Motors în Europa şi alte regiuni, cum ar fi India şi America Latină, a precizat producătorul auto.
Anul trecut, Nissan a vândut aproape 3,4 milioane de vehicule pe plan global, un avans de aproximativ 5% faţă de 2022.