Producătorul genţilor Birkin, Hermes, a înregistrat o creştere cu 13% a vânzărilor din al doilea trimestru, demonstrând apetitul continuu al cumpărătorilor bogaţi pentru genţile sale de lux, chiar dacă consumatorii mai puţin înstăriţi se retrag, relatează Reuters.
Rezultatele grupului francez ies în evidenţă după o serie de actualizări dezamăgitoare ale veniturilor unor companii concurente, între care Kering şi LVMH, care au amplificat îngrijorarea investitorilor cu privire la perspectivele incerte pentru sector în lunile următoare.
Designurile renumite clasice ale Hermes şi gestionarea strictă a producţiei şi stocurilor au contribuit la întărirea aurei de exclusivitate a mărcii şi au făcut din companie una dintre cele mai performante din industrie.
CEO-ul Axel Dumas a declarat reporterilor că compania nu a văzut ”nicio întrerupere majoră a tendinţelor”.
”Categorii emblematice precum articolele din piele continuă să stimuleze creşterea”, a spus Luca Solca, analist la Bernstein, referindu-se la creşterea cu 17,9% a celei mai mari divizii a companiei, producătoare de articole din piele.
Dar Dumas a spus că Hermes înregistrează ceva mai puţin trafic cu clienţii aspiraţionali, ceea ce avea un impact asupra produselor cu volum mai mare, cum ar fi accesoriile de modă, inclusiv eşarfele de mătase.
Acest lucru a făcut ca vânzările diviziei mai mici, producătoare de mătase şi textile, a grupului, în să scadă cu 5,6% în timpul trimestrului.
Vânzările totale ale grupului francez de lux au crescut la 3,7 miliarde de euro (4,02 miliarde de dolari), o creştere organică de 13% a vânzărilor care exclude fluctuaţiile valutare.
Cifra este în conformitate cu aşteptările analiştilor, conform unui consens al analiştilor firmei Visible Alpha.
Profitul operaţional pentru prima jumătate a anului a fost de 3,1 miliarde de euro, în comparaţie cu o prognoză a Visible Alpha, de 3,2 miliarde de euro.
Vânzările din Asia Pacific, excluzând Japonia, au crescut cu 5,5% în timpul trimestrului analizat, în timp ce în Japonia au crescut cu 19,5%, se arată în comunicat.
Brandurile europene de lux beneficiază de o creştere a vânzărilor de lux în Japonia, unde turiştii – în special chinezi – profită de yenul slab.
În China, o criză imobiliară şi nesiguranţa locurilor de muncă influenţează negativ economia, ceea ce a afectat cererea de bunuri de lux după ridicarea restricţiilor ţării, după pandemia de Covid-19.
LVMH şi Kering au raportat recent rezultate financiare sub aşteptări penhtru trimestrul al doilea.