Grupul auto francez Renault SA a promis luni că va reduce preţurile la bateriile pentru automobilele electrice cu aproximativ 20%, după ce a încheiat un acord vizând utilizarea unui nou tip de celule pentru baterii, precum şi un nou proces de producţie pentru a rămâne competitiv, transmite Bloomberg.
Într-un comunicat de presă difuzat luni, Renault a precizat că divizia sa responsabilă pentru producţia de vehicule electrice, Ampere, va utiliza celule de baterii de tip litiu şi fosfat de fier (LFP), pe lângă tehnologia de tip nichel-cobalt-mangan pe care o utilizează în prezent. Ampere va colabora cu grupul chinez Contemporary Amperex Technology Co. în ceea ce priveşte tehnologia bateriilor cu litiu şi fosfat de fier şi, de asemenea, va pune la punct o nouă tehnologie pentru amplasarea mai multor celule de baterii, împreună cu grupul sud-coreean LG Energy Solution.
Integrarea tehnologiei litiu şi fosfat de fier, precum şi amplasarea mai multor celule va reduce costul bateriilor utilizate în vehiculele Renault începând din 2026, a precizat grupul auto francez. Producţia se va realiza în Europa, în contextul în care Renault şi partenerii săi îşi propun să pună la punct un lanţ de creare de valoare adăugată în regiune.
„Această decizie este un răspuns eficient şi de ultimă oră la volatilitatea de pe piaţă şi schimbările tehnologice”, a informat Ampere în comunicatul de presă, adăugând că bateriile de tip LFP vor echipa „mai multe” modele de automobile Renault şi Alpine în următorii ani.
Prin adăugarea tehnologiei celulelor LFP (litiu şi fosfat de fier), Renault ţine pasul cu tranziţia industriei auto de la bateriile de tip nichel-cobalt-mangan, care sunt mai scumpe. Divizia Ampere va continua să producă ambele tipuri de baterii. Constructorii europeni de automobile electrice au probleme în a concura cu modelele mai ieftine din China, chiar dacă Bruxelles-ul a impus noi tarife vamale suplimentare pentru a încetini importurile de modele chineze.