Producătorul auto francez Renault şi grupul chinez Geely au anunţat vineri crearea societăţii mixte pentru dezvoltarea şi furnizarea de motoare pe combustie şi hibride, menite să îmbunătăţească competitivitatea diviziilor lor auto tradiţionale, transmite Reuters.
Societatea mixtă este un element de bază al strategiei Renault de a rămâne în cursa împotriva concurenţilor mai mari semnând multiple parteneriate pentru a reduce costurile şi a avea acces la noi pieţe.
Pentru Geely, acordul extinde politica sa de a construi parteneriate pentru a se extinde dincolo de China. Anterior Geely anunţase un acord pentru dezvoltarea de motoare pe combustie hibride cu Mercedes-Benz, în condiţiile în care deţine o participaţie la producătorul auto german.
„O combinare a diverselor sisteme de propulsie este necesară … pentru a realiza o decarbonizare de succes într-o lume unde mai mult de jumătate dintre vehiculele produse încă ar urma să se bazeze pe motoarele pe combustie până în 2040”, se arată într-un comunicat comun al celor două companii.
Societatea mixtă va avea numele de cod „HORSE Powertrain”, sediul va fi la Londra şi va aproviziona mărcile ambelor grupuri precum şi producători terţi.
„Afacerea ar urma să ajungă la venituri anuale de aproximativ 15 miliarde de euro (16,2 miliarde de dolari) şi o producţie de aproximativ cinci milioane sisteme de propulsie”, au precizat Renault şi Geely.
Matias Giannini va fi directorul general al societăţii mixte iar şeful Geely Holding, Daniel Li, va fi preşedintele Board-ului.
În mai 2022, Renault a anunţat în mod oficial că ia în considerare opţiunea creării a două entităţi separate, una dedicată dezvoltării, producţiei şi vânzării de vehicule electrice, cu sediul în Franţa, şi cealaltă dedicată dezvoltării şi producţiei de motoare şi cutii de viteze termice şi hibride de nouă generaţie E-TECH, care va include operaţiunile din România, Spania, Portugalia, Turcia şi America Latină. În noiembrie 2023, Renault şi Geely au ajuns la un acord privind lansarea unei societăţi mixte, deţinute în mod egal, care va furniza motoare pe combustie şi tehnologie hibridă brandurilor pe care le deţin, precum şi altor companii auto.
Noua entitate va avea 19.000 de angajaţi la 22 fabrici din întreaga lume, în special în România, Spania, Turcia, America Latină şi China.