Comisia Europeană a anunţat miercuri proiectele câştigătoare la ultimul apel de proiecte din Mecanismul pentru Interconectarea Europei, iar România a primit finanţări pentru trei proiecte de infrastructură, în valoare totală de aproape 260 de milioane de euro, potrivit unui comunicat al europarlamentarului Adina Vălean, fost comisar european pentru transporturi, remis AGERPRES.
Un prim proiect care a primit finanţare este Fast Danube 2, care va îmbunătăţi condiţiile de navigabilitate pe sectorul dunărean comun al României şi Bulgariei. Proiectul a fost depus de Regia Autonomă Administraţia Fluvială a Dunării de Jos Galaţi, iar suma exactă a finanţării este de 195.499.818 euro.
„Dunărea a fost o prioritate în mandatul meu de comisar pentru transporturi şi mă bucur că un proiect care trenează de mulţi ani, Fast Danube 2, a fost în sfârşit depus cu succes şi finanţat de Comisia Europeană cu aproape 200 de milioane de euro. Ducerea la bun sfârşit a acestui proiect ar duce la asigurarea unei perioade minime de 340 de zile pe an de navigabilitate. Îmbunătăţirea navigabilităţii pe Dunăre e mai necesară ca oricând, luând în calcul noile realităţi geopolitice din estul Europei”, a declarat Adina Vălean, citată în comunicat.
De asemenea, pentru reabilitarea căii ferate Valea Călugărească – Buzău a fost acordată suma de 45 de milioane de euro.
„Un alt proiect finanţat în acest ultim apel de proiecte din fondurile Mecanismului pentru Interconectarea Europei este reabilitarea căii ferate Valea Călugărească – Buzău. Suma acordată este de 45 de milioane de euro. De asemenea, România, împreună cu Republica Moldova şi Ucraina, primeşte aproape 14 milioane de euro pentru îmbunătăţirea infrastructurii la frontierele Galaţi, Giurgiuleşti, Reni”, a adăugat europarlamentarul.
Comisia Europeană a selectat 134 de proiecte de transport în acest apel de proiecte, din 408 aplicaţii, majoritatea fiind proiecte de cale ferată şi cursuri de apă navigabile.