Agenţia pentru Transport din Suedia investighează defecţiuni apărute la suspensia maşinilor Tesla, într-o anchetă similară cu cea efectuată de autoritatea de reglementare a siguranţei traficului din Norvegia, transmite Reuters.
”Putem să confirmăm că lucrările de investigaţie sunt în curs şi la noi”, a declarat agenţia suedeză într-un comunicat trimis prin e-mail Reuters.
Tesla nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii.
Agenţia finlandeză de transport şi comunicaţii a declarat pentru Reuters că nu a fost contactată în legătură cu defecţiunile suspensiiilor.
Administraţia Norvegiană a Drumurilor Publice (NPRA) a declarat joi că a început să interogheze Tesla în septembrie 2022 şi a cerut producătorului auto să evalueze plângerile consumatorilor cu privire la ruperea braţelor de control din spate jos, la vehiculele sale Model S şi X.
Agenţia norvegiană ar putea recomanda Tesla să recheme vehiculele pentru a înlocui piesele dacă stabileşte că acestea prezintă ”un risc grav”.
Cu toate acestea, ar putea, de asemenea, închide examinarea dacă nu există nicio problemă de siguranţă sau ar putea decide extinderea anchetei.
Întrebată despre investigaţia norvegiană, agenţia suedeză a spus că şi ea a primit ”o serie de notificări despre maşini de la marca Tesla care au suferit de probleme similare”.
Un purtător de cuvânt al autorităţii de reglementare suedeză a refuzat să comenteze în continuare detaliile investigaţiei, deoarece aceasta era încă în curs.
Ştirile despre anchetele suedeze şi norvegiene urmează unei investigaţii Reuters publicată miercuri, care a dezvăluit modul în care Tesla a acuzat şoferii pentru defecţiunile frecvente ale suspensiei şi pieselor de direcţie, despre care ştia de multă vreme că sunt defecte.
Confruntându-se cu costurile de garanţie în creştere, Tesla a căutat să reducă cheltuielile pentru reparaţii, atribuind defecţiunile ”abuzului şoferului”, potrivit articolului Reuters, care s-a bazat pe mii de documente ale Tesla şi interviuri cu foşti angajaţi, inclusiv manageri de service şi tehnicieni din Norvegia.
În SUA, Tesla recheamă puţin peste 120.000 de vehicule Model S şi Model X, din cauza riscului ca uşile să se deblocheze şi să se deschidă în timpul unui accident, a anunţat vineri producătorul auto.
Tesla a lansat o actualizare de software over-the-air (OTA) pentru modelele anilor 2021-2023 care nu respectă standardele federale de siguranţă pentru protecţia împotriva impactului lateral, a declarat Administraţia Naţională pentru Siguranţa Traficului pe Autostrăzi (NHTSA).
Tesla a declarat în declaraţia sa de vineri la NHTSA că la începutul acestei luni a văzut deblocarea unei uşi a cabinei, după impactul pe partea neocupată, în timpul unui test de rutină de impact.
Vehiculul de testat funcţiona fără funcţionalitatea de blocare, despre care Tesla a descoperit că a fost exclusă din neatenţie din actualizările software pe care a început să le emită începând cu sfârşitul anului 2021.
Tesla a spus că nu cunoaşte vreo pretenţie de garanţie sau vătămări legate de problemă.
Săptămâna trecută, Tesla şi-a rechemat toate cele 2,03 milioane de vehicule de pe drumurile din SUA, cea mai mare acţiune de acest tip din ţară, pentru a înlocui sau a remedia un produs defect.
Rechemarea a fost pentru a instala noi măsuri de protecţie în sistemul său avansat de asistenţă pentru şofer Autopilot, după ce NHTSA a invocat preocupări de siguranţă.
NHTSA a declarat pentru Reuters săptămâna aceasta că intenţionează să testeze actualizările software sau hardware pe care Tesla le instalează pe vehiculele rechemate pentru problema Autopilot.
Centrul de Cercetare şi Testare a Vehiculelor al agenţiei din Ohio are mai multe vehicule Tesla pe care le va folosi pentru a evalua modalităţi de a remedia orice probleme, a spus NHTSA.