Conform datelor raportate în 2024, în Uniunea Europeană 23,8% din companii au efectuat vânzări online în 2023, cu 6,6 puncte procentuale (pp) mai mult decât în 2013 (17,2%), arată datele publicate joi de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat).
În rândul statelor membre UE, cele mai ridicate ponderi ale firmelor implicate în vânzări online s-au înregistrat în Lituania (42,1%), Irlanda (39,6%) și Danemarca (38,8%), iar cele mai scăzute în Luxemburg (12,2%) România (14,7%) și Bulgaria (15,1%).
În privința mărimii companiilor, 46,5% din afacerile mari din UE (cu 250 de angajați sau mai mult) au efectuat vânzări online în 2023, o creștere de 7,3 pp comparativ cu 2013 (39,2%).
În întreprinderile mijlocii (cu 50 – 249 de angajați), 30,5% au folosit vânzările online în 2023, o creștere de 5,8 pp comparativ cu 2013 (24,8%), iar la firmele mici (cu 10 – 49 de angajați), 21,9% s-au angajat în vânzări online în 2023, o creștere de 6,6 pp comparativ cu 2013 (15,3%).
