Startup-ul finlandez de realitate mixtă Varjo a lansat luni cel mai recent set cu cască al său, XR-4, un produs pe care speră să îl vândă companiilor mari, transmite CNBC.
Casca, al cărei preţ porneşte de la 3.990 de dolari, sunt similare cu cele ale Meta, Microsoft şi Apple.
Lansarea are loc în momentul în care diverse mari companii tehnologice pariază foarte mult pe realitatea virtuală şi augmentată, un spaţiu pe care ei îl consideră că serveşte drept următoarea mare schimbare pentru tehnologie, cu un impact de o amploare similară cu cel al inventării internetului sau a telefonului mobil.
Spre deosebire de ofertele pentru consumatori de la companii precum Meta, casca Varjo este destinată utilizării în întreprinderi.
De exemplu, un pilot care lucrează pentru un antreprenor major de apărare l-ar putea folosi pentru a se antrena într-o simulare de realitate virtuală. Sau, un expert ar putea să-l folosească pentru a cartografia peisajul unui şantier mare.
Setul cu cască XR-4 are două afişaje 4K şi un câmp vizual cu 50% mai larg în comparaţie cu dispozitivele din generaţia anterioară. De asemenea, vine cu afişaje mai luminoase şi o paletă de culori mai largă decât dispozitivele anterioare.
”Există câteva lucruri care sunt mai simple din punct de vedere tehnic în XR-4”, a declarat directorul de produse al lui Varjo, Patrick Wyatt.
XR-4 are, de asemenea, două camere de 20 de megapixeli în faţă, pentru a permite aşa-numita realitate mixtă pass-through. Aici, utilizatorul poate vedea lumea din jurul său prin lentilele reale încorporate în cască, spre deosebire de a fi complet scufundat într-o lume virtuală.
Este similar cu ceea ce oferă Meta pe căştile sale şi cu ceea ce Apple intenţionează să includă pe Vision Pro.
Ideea este că utilizatorii pot suprapune obiecte digitale în acest mediu peste lumea fizică.