Conform unor date publicate astăzi de Kaufland România, contribuția lanțului de magazine la economia națională s-a menținut constantă, reprezentând anual aproape 1% din PIB-ul României.
La 18 ani de la intrarea pe piața din România, Kaufland a devenit un jucător dominant în sectorul de retail. De la primul magazin deschis în 2005, în cartierul Colentina din București, și o echipă de 500 de angajați, Kaufland România a ajuns astăzi la o rețea de 171 de magazine în 95 de localități și o echipă de 17.000 de angajați. Este unul dintre cei mai mari angajatori privați din România și a dezvoltat unul dintre cele mai sustenabile modele de afaceri. Anul 2022 a marcat un record de expansiune pentru companie, cu 16 magazine inaugurate.
Analiza perioadei cuprinse între 2018 și 2022, realizată de compania de audit și consultanță KPMG, evidențiază impactul semnificativ al Kaufland România asupra economiei locale, în mod direct, indirect și indus. Astfel, rezultatele studiului de impact socio-economic „Cu România pentru România” a relevat faptul că în ultimii cinci ani, Kaufland a înregistrat o creștere economică continuă, de 10,7%, în termeni de CAGR. Contribuția Kaufland la economia națională s-a menținut constantă, reprezentând anual aproape 1% din PIB-ul României, iar valoarea adăugată brută totală (VAB) directă a fost de aproximativ 2,5 miliarde euro.
Mai mult, în ultimii 5 ani, Kaufland România a contribuit semnificativ la bugetul de stat, cu aproximativ 1 miliard de euro reprezentând taxe plătite la bugetul de stat și impozitele aferente salariilor angajaților.
La nivelul forței de muncă naționale, ponderea locurilor de muncă generate de Kaufland în economia națională a înregistrat o creștere constantă, de la 1,1% în 2018, la 1,7% în 2022. Doar în anul financiar 2022, Kaufland a susținut în total (direct, indirect și indus) peste 90.900 de locuri de muncă prin activitatea desfășurată în România, cu 65% mai mult față de anul 2018.
Colaborarea cu furnizorii locali a rămas o prioritate pentru Kaufland, cheltuielile alocate acestora ajungând la 2,4 miliarde euro în 2022.
În ultimii cinci ani, compania a urmărit strategic creșterea constantă, având anual peste 80% furnizori autohtoni din totalul partenerilor. În 2022, din cheltuielile totale cu furnizorii, peste 82% reprezintă cheltuielile cu furnizorii din România.
În paralel, angajamentul față de comunitățile locale s-a concretizat prin investiții concrete în proiecte de CSR, care au crescut an de an, de la 6,6 milioane euro în 2018, la peste 9 milioane euro în 2022. Investițiile în comunitate și mediu au evoluat mai rapid decât creșterea profitabilității business-ului, demonstrând importanța sporită pe care Kaufland o acordă colaborării cu ONG-urile, susținerii inițiativelor de mediu și grupurilor vulnerabile.
„De 18 ani, Kaufland este mai mult decât un retailer în România. Suntem un partener, un angajator responsabil și un susținător activ al comunităților în care operăm. Mândria și încrederea pe care le avem în echipa noastră, în partenerii noștri și în clienții noștri ne inspiră să investim continuu într-un viitor mai bun și să creștem împreună”, a declarat Marco Hoessl, CEO Kaufland România și Republica Moldova.