Sphera Franchise Group (SFG), grupul de companii care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România iar nivel internaţional, restaurante KFC în Republica Moldova şi în Italia, a realizat în primul semestru un profit net de 40,65 milioane lei, în creştere cu 109,4%, comparativ cu perioada similară de anul trecut. Vânzările în restaurante au fost de 740 milioane lei în prima parte a nuului, cu 6,4% mai mari faţă de primul semestru din 2023.
Piaţa din România a fost principalul contributor la rezultatele grupului în semestrul 1 2024, generând vânzări de 639,5 milioane lei, reprezentând peste 86% din total. KFC România este cel mai valoros activ din portofoliul Sphera, vânzările restaurantului ajungând la 544 milioane lei, mai mari cu 8,6% faţă de primul semestru din 2023.
”Profitul net al grupului în semestrul I a crescut cu 109,4% faţă de aceeaşi perioadă din 2023, ajungând la 40,7 milioane lei. Această dublare a profitabilităţii a fost susţinută de expansiunea la nivel operaţional şi de continuarea măsurilor de eficientizare. KFC România a fost motorul principal, obţinând un profit de 45,9 milioane lei, mai mare cu 74,4% faţă de perioada similară a anului trecut. KFC Moldova a consemnat, de asemenea, o îmbunătăţire considerabilă a profitului net, de 68,3%, până la 1,9 milioane lei, în timp ce Taco Bell a marcat prima sa jumătate de an profitabilă. Pizza Hut a făcut progrese în procesul de reorganizare, reducându-şi pierderile nete la 5,7 milioane lei, cu 6% mai mici decât în S1 2023”, se menţionează în raport.
Rezultatele din primul semestru se datorează atât extinderii reţelei, cât şi creşterii vânzărilor în restaurantele existente. Grupul a deschis 7 noi restaurante KFC între 30 iunie 2023 şi 30 iunie 2024, toate în România, în timp ce două deschideri suplimentare au avut loc în iulie 2024. În ceea ce priveşte raportul dintre datoria netă şi EBITDA, acesta s-a menţinut la un nivel redus, de 0,4.
Sphera Franchise Group precizează că prima jumătate a anului a fost cel mai bun prim semestru din istoria sa în ceea ce priveşte vânzările, EBITDA şi profitul net.
Pentru cele şase luni, vânzările la nivelul grupului au crescut cu 6,4%, ajungând la 740 de milioane de lei, cu alte venituri din restaurante în valoare de 1 milion de lei, reprezentând vânzarea de ulei reciclat, venituri din subfranciză şi alte venituri. Majoritatea veniturilor din S1 2024 au fost generate în România – 639,5 milioane de lei (86,4% din totalul vânzărilor; +6,5% faţă de anul precedent), urmată de Italia – 89,6 milioane de lei (12,1% din totalul vânzărilor; +5% în comparaţie cu anul anterior) şi Republica Moldova – 10,9 milioane de lei (1,5% din totalul vânzărilor; +11,6% comparativ cu anul trecut). Analizând performanţa per brand, vânzările KFC s-au ridicat la 644,6 milioane de lei (87,1% din totalul vânzărilor; +8,2% faţă de anul precedent), Pizza Hut – 53,1 milioane de lei (7,2% din totalul vânzărilor; -9,9% comparativ cu anul trecut) şi Taco Bell – 42,3 milioane de lei (5,7% din totalul vânzărilor; +4% în comparaţie cu anul anterior).
„În prima jumătate a anului, am obţinut rezultate financiare foarte bune, în ciuda condiţiilor de piaţă mai puţin favorabile, inclusiv o inflaţie mai mare decât cea preconizată şi un comportament prudent al consumatorilor. Performanţa noastră demonstrează încă o dată forţa strategiei şi puterea brandurilor din portofoliul nostru, susţinute de o echipă excepţională, căreia îi mulţumesc pentru succesul nostru de astăzi. Privind spre viitor, rămânem încrezători că strategia solidă, echipa puternică şi cei 30 de ani de experienţă vor continua să aducă rezultate”, a declarat Călin Ionescu, CEO, Sphera Franchise Group.
Profitabilitatea s-a îmbunătăţit, de asemenea, în mod semnificativ, EBITDA având un trend puternic ascendent, la 78,9 milioane lei în prima jumătate a anului 2024, o majorare cu 50,7%. Aceasta se datorează în principal performanţei KFC România, cu o EBITDA de 70,3 milioane lei, un plus de 50,7% comparativ cu semestrul I din 2023. KFC Moldova a avut, de asemenea, o creştere de două cifre (+57,3%), în timp ce Taco Bell şi-a dublat EBITDA (+110,2%).
Această îmbunătăţire a fost în principal rezultatul măsurilor eficiente de control al costurilor puse în aplicare la nivelul întregului grup. Ca urmare, ponderea cheltuielilor în restaurante în totalul vânzărilor a scăzut cu 3 puncte procentuale.
Per total, toate brandurile au înregistrat creşteri de două cifre ale profitului operaţional al restaurantelor, cu excepţia Pizza Hut.
În ianuarie 2024, cinci restaurante Pizza Hut din România au fost închise, în cadrul procesului de eficientizare a reţelei de restaurante iniţiat în 2023.
La data de 30 iunie 2024, Sphera Franchise Group opera 170 de restaurante: 105 restaurante KFC în România, 2 în Moldova şi 18 în Italia, precum şi 29 de restaurante Pizza Hut, 15 restaurante Taco Bell şi o sub-franciză PHD.
La data de 30 iunie 2024, grupul avea 5.061 de angajaţi, din care 4.565 în România, 405 în Italia şi 91 în Republica Moldova. Până în prezent, Sphera are aproape 250 de angajaţi din Sri Lanka, majoritatea dintre aceştia lucrând în prezent pentru USFN România.
De asemenea, Sphera intenţionează să realizeze o nouă distribuţie de dividende anul acesta. În acest sens, a fost convocată Adunarea Generală a Acţionarilor pentru data de 7 octombrie. Consiliul de Administraţie propune un dividend brut de 1,05 lei/acţiune, din profitul neredistribuit al anului 2023.
Sphera Franchise Group este cel mai mare grup din industria de food service din România, deţinând companiile care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România şi KFC în Chişinău, Republica Moldova şi în anumite zone din Italia. Grupul deţine peste 170 de restaurante pe cele trei pieţe şi are aproximativ 5.000 de angajaţi. Sphera Franchise Group este listată pe Bursa de Valori Bucureşti din 2017, sub simbolul SFG, fiind singura companie din HoReCa inclusă în indicele principal BET, precum şi în FTSE Global Microcap şi indicii MSCI Frontier şi Romania Markets Small Cap.