Transporturi

Compania chineză Nio introduce brandul Firefly pentru a concura modelul BMW Mini şi Mercedes Smart

Foto: iStock

Producătorul chinez de vehicule electrice Nio a dezvăluit sâmbătă un brand mai accesibil, numit Firefly, pe care l-a prezentat drept un rival pentru Smart-ul Mercedes şi Mini-ul BMW, într-o nouă încercare de a-şi extinde baza de clienţi şi a creşte vânzările, transmite Reuters.

CEO-ul William Li a anunţat lansarea noului brand în cadrul unui eveniment anual al companiei desfăşurat în Guangzhou şi a declarat că precomenzile vor începe imediat, cu preţuri începând de la 148.800 de yuani (20.394 de dolari).

Li a prezentat trei modele Firefly în culorile lavandă, lămâie şi bej, subliniind că vehiculele oferă o rază de întoarcere de 4,7 metri şi tehnologie de parcare autonomă. Clienţii pot plasa comenzi prin aplicaţia Firefly, care precizează că lansarea oficială a maşinilor va avea loc în aprilie.

„Construim maşina Firefly pentru a fi mai inteligentă decât Mini şi mai Mini decât maşinile smart”, a declarat Li.

Mini-ul electric pur al BMW (BMWG.DE) este vândut, de asemenea, de la 148.800 de yuani în China, în timp ce Smart #1 al Mercedes are un preţ de pornire de 154.900 de yuani. Printre brandurile interne pe care Firefly le va concura se numără Seal-ul BYD (002594.SZ) şi Mona de la Xpeng (9868.HK).

Nio, unul dintre cei mai mari jucători EV din China în funcţie de vânzări, a încercat să facă faţă competiţiei intense de preţuri din China lansând modele mai ieftine în acest an. În luna mai, compania a dezvăluit un alt model numit „Onvo”.

Iniţial, Nio planificase ca brandul Firefly să-şi consolideze prezenţa în Europa, având ca ţintă concurenţa cu Renault, Fiat şi Peugeot de la Stellantis, precum şi Mini-ul BMW, într-un segment european de maşini mici cu o cerere anuală de 4 milioane de vehicule.

Cu toate acestea, Comisia Europeană a impus în octombrie un tarif suplimentar de peste 20% pe maşinile Nio, inclusiv vehiculele electrice Firefly exportate din China în regiune, pentru următorii cinci ani. Analiştii au afirmat că această măsură va submina semnificativ competitivitatea de preţ a brandului.

Li nu a oferit detalii despre locurile în care Firefly va fi vândut în timpul evenimentului.

Nio îşi propune să-şi dubleze vânzările până în 2025 şi să atingă pragul de rentabilitate în 2026, dar a recunoscut luna aceasta că creşterea vânzărilor este cu doi ani în întârziere faţă de planurile iniţiale.

Cele mai recente știri

To Top