Grupul Taiwan Semiconductor Manufacturing Company Limited (TSMC) a raportat joi o creștere de 60,7% a profitului net în trimestrul doi, depășind previziunile și atingând un maxim istoric, datorită majorării cererii pentru semiconductori folosiți în aplicații de inteligență artificială (AI), transmit Bloomberg și Reuters.
Cel mai mare producător mondial de semiconductori, printre ai cărui clienți se află Apple și Nvidia, a informat că în perioada aprilie-iunie 2025 profitul net a urcat la 398,3 miliarde dolari Taiwan (13,53 miliarde dolari SUA), în timp ce analiștii se așteptau la 377,9 miliarde dolari Taiwan. În fiecare trimestru începând din 2021 compania a depășit previziunile analiștilor.
De asemenea, TSMC a îmbunătățit previziunile privind creșterea veniturilor în 2025, sporind încrederea investitorilor în majorarea cheltuielilor globale cu inteligența artificială. În acest an, compania se așteaptă la o creștere a vânzărilor în dolari SUA de 30%, după ce anterior estima în jur de 25%.
Rezultatele TSMC ”sprijină lanțul valoric AI, iar optimismul privind evoluții din domeniu se mențin. Pentru investitori, rezultatele atenuează temerile privind încetinirea pe segmentul AI”, a apreciat Billy Leung, analist la Global X ETFs în Sydney.
Săptămâna trecută, Nvidia a ajuns la o capitalizare de piață de 4.000 de miliarde de dolari la Bursa de la New York, devenind prima companie listată la bursă din lume care ajunge la această bornă.
Cotația acțiunilor producătorului de cipuri au crescut miercuri cu 2,4%, până la 164 de dolari, beneficiind de creșterea explozivă a cererii pentru tehnologiile cu inteligență artificială.
Veniturile diviziei de infrastructură de calcul de înaltă performanță, care include chipuri pentru servere și centre de date, sunt acum responsabile pentru trei cincimi din veniturile companiei, o schimbare majoră față de perioada în care TSMC era prezentă în special pe piața smartphone-urilor.
TSMC a conformat planurile de a cheltui anul acesta 38 – 42 miliarde dolari SUA pentru a moderniza și extinde capacitatea de producție. Anterior, compania se angajase să cheltuie încă 100 miliarde dolari SUA pentru a majora producția în SUA, Japonia, Germania și Taiwan.