Compania aeriană low-cost Ryanair a raportat luni un profit net de 663 milioane de euro în primul trimestru al exerciţiului fiscal curent, o creştere de aproape patru ori faţă de profitul net de 170 milioane de euro înregistrat în perioada similară a anului trecut, graţie creşterii traficului şi a preţului biletelor de avion, informează AFP.
Transportatorul aerian a precizat că numărul pasagerilor transportaţi, în cele tei luni care s-au încheiat la finele lunii iunie, a crescut cu 11%, până la 50,4 milioane, astfel că veniturile totale au crescut cu 40% până la 3,65 miliarde de euro.
Ryanair a subliniat faptul că avansul se datorează performanţelor bune înregistrate în timpul vacanţei de Paşte precum şi zilei libere suplimentare acordate în luna mai în Marea Britanie pentru încoronarea regelui Charles III. Comparativ, în perioada similară a anului trecut, afacerile Ryanair au avut de suferit de pe urma invadării Ucrainei de către Rusia.
Cu toate acestea, Ryanair a subliniat că ritmul de creştere a început să se reducă până în zona de o singură cifră astfel că ar putea fi nevoit să ia măsuri cu privire la preţul biletelor pentru a impulsiona cererea pe măsură ce consumatorii se confruntă cu presiuni pe partea de costuri.
Pentru ansamblul exerciţiului fiscal 2024, Ryanair rămâne prudent optimist că va înregistra o creştere de 9% a traficului, până la 183,5 milioane de pasageri, comparativ cu 185 de milioane de pasageri cât estima iniţial, motivul fiind întârzierile apărute în livrarea avioanelor comandate producătorului american Boeing.
Ryanair Holdings plc este cel mai mare grup de companii aeriene din Europa şi compania-mamă a Ryanair, Ryanair UK, Buzz, Lauda şi Malta Air. Companiile din portofoliul Ryanair Holdings conectează peste 40 de ţări şi oferă cele mai mici tarife din Europa pentru transportul aerian de pasageri. Ryanair operează mai mult de 2.500 de zboruri zilnice de pe 230 de aeroporturi.