Business

Chef Adi Hădean și-a lansat propriul brand pentru iubitorii de carne

Chef Adi Hădean și-a lansat propriul brand pentru iubitorii de carne – MEATic. Portofoliul actual MEATic este format din produse ready-to-eat sau ready-meals (gata de mâncat, care necesită doar încălzire), a căror cerere a crescut semnificativ în ultimii ani (și) pe piața din România.

În viitorul apropiat, portofoliul MEATic va fi completat cu produse ready-to-cook (preparate pregătite pentru gătit, care necesită doar gătirea în cuptor, pe grill sau în tigaie, ele fiind deja fasonate, calibrate, condimentate și/sau marinate) și din categoria confit/carne la garniță, se arată într-un comunicat de presă.

În ultimii ani piața ready-to-eat a crescut semnificativ în România, iar în 2021 a atins o valoare totală a pieței de 404 milioane de lei (aprox. 81 de milioane de euro).

Se estimează (conform Euromonitor) că în 2026 românii vor consuma ready meals în valoare totală de peste 520 de milioane de lei (peste 100 de milioane de euro).

Lanțurile de magazine, cum sunt Mega Image, Carrefour, Kaufland, Lidl, Profi, Auchan, Penny etc. vând mâncare gătită și refrigerată pe plan național, iar București reprezintă cea mai mare piață, urmată de Timișoara, Cluj-Napoca, Brașov, Iași și Constanța.

Piața ready-meals a crescut și în contextul pandemiei, iar acum obiceiurile de consum ale românilor s-au schimbat, aceștia prețuind timpul de calitate și mâncarea sănătoasă, fără prea multe ingrediente adiacente menite să prelungească viața la raft.

Motivele alegerii produselor MEATic sunt, în ordine (așa cum reiese dintr-un chestionar aplicat în luna martie 2023 unui eșantion de clienți fideli ai mărcii): 1. gustul, 2. încrederea în sursa sănătoasă a cărnii, 3. încrederea în calitatea produselor create de Chef Adi Hădean și 4. faptul că dintr-un produs o familie consumă în medie două mese (exemplu: majoritatea respondenților folosesc ciolanul de porc la o ciorbă și la un fel principal, cum ar fi ciolanul cu fasole. În cazul puiului, acesta este o masă copioasă alături de o salată sau de o garnitură).

Chef Adi Hădean a lansat produsele din carne MEATic în anul 2020, după închiderea forțată de pandemie a restaurantelor în care au fost dezvoltate și vândute încă din 2017. În timpul pandemiei produsele au fost disponibile doar pentru comandă online, pe website-ul www.meatic.ro.

Primul lanț de magazine în care s-a listat portofoliul MEATic a fost Mega Image, iar aceasta a avut loc în august 2021. În vara anului trecut, Chef Adi Hădean a accesat alt canal online pentru distribuția MEATic – Freshful.ro.

În prezent, produsele MEATic se găsesc și în Carrefour (în total în 56 de magazine) și în curând în Kaufland, urmând ca pe parcursul acestui an, marca să intre în distribuție națională, odată cu extinderea portofoliului cu încă șapte produse.

De la lansarea pe piață a produselor MEATic, creșterea anuală a fost de 11% (2021 față de 2020) și de 170% (2022 față de 2021).

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cele mai recente știri

To Top