Vânzările grupului Renault pe plan global au crescut cu 9% în 2023, la 2.235.345 vehicule, în timp ce marca sa low-cost Dacia a raportat un avans de 14,7%, transmite Reuters.
Redresarea vânzărilor vine după patru ani de declin consecutiv, în urma repoziţionării strategice a producătorului auto francez, a ieşirii de pe piaţa rusă şi a perturbărilor din lanţurile de aprovizionare.
Vânzările grupului Renault pe plan global înregistraseră un declin de 5,9% în 2022, după vânzări record de 3,88 milioane vehicule (automobile şi camionete) în 2018.
Marca Renault, responsabilă pentru mai mult de două treimi din vânzările grupului francez, a raportat un avans de 9,4% al livrărilor în 2023.
Grupul Renault se aşteaptă să continue performanţa sa solidă în 2024.
Pentru a majora vânzările, Renault a redus gama de vehicule şi s-a concentrat pe cele mai profitabile pieţe şi modele, sub conducerea directorului general Luca de Meo.
„Ne-am redobândit atractivitatea, designul nostru s-a îmbunătăţit şi ne extindem. Planul este de a continua la acelaşi nivel de performanţă în 2024”, a afirmat directorul mărcii Renault, Fabrice Cambolive.
Europa a fost responsabilă pentru 63% din vânzările grupului Renault în 2023, dar producătorul auto intenţionează să se extindă în afara continentului, lansând opt noi modele pe plan global până în 2027.
Modelele electrificate au reprezentat 40% din vânzările mărcii Renault în 2023, în creştere de la 38% în 2022, iar maşinile complet electrice au fost responsabile pentru 11% din vânzări.
Obiectivul grupului francez este o marjă operaţională între 7% şi 8%, faţă de un nivel de sub 6% în 2022. Rezultatele financiare anuale ale Renault vor fi publicate pe 15 februarie.
Întrebat de perturbările în aprovizionare provocate de atacurile din Marea Roşie, Cambolive a răspuns: „Avem o imagine clară pentru următoarele opt săptămâni. După aceea, nu ştim ce s-ar putea întâmpla”.