Renault va încerca să îi convingă miercuri pe investitorii reticenţi să se alăture ofertei publice iniţiale de la Ampere, divizia sa de automobile electrice, o componentă crucială a strategiei directorului general Luca de Meo de relansare a constructorului auto francez, transmite Reuters.
Luca de Meo mizează pe o evaluare cuprinsă între 8 şi 10 miliarde de euro pentru IPO-ul diviziei Ampere, operaţiune care a fost amânat deja odată şi acum este programată să aibă loc în primăvara lui 2024.
Însă încetinirea cererii pentru automobilele electrice, turbulenţele de pe pieţele bursiere şi concurenţa din ce în ce mai intensă a constructorilor chinezi ar putea complica planurile lui Luca de Meo, sursele citate de Reuters declarând luna trecută că speranţele şefului Renault pentru o evaluare cuprinsă între 8 şi 10 miliarde de euro par acum mult prea ambiţioase.
Două surse din apropierea acestui dosar au dezvăluit că este probabil ca Renault să renunţe la IPO dacă evaluarea obţinută va fi mai mică de 7 miliarde în timp ce o altă sursă a spus că cel mai mic nivel acceptabil ar fi unul apropiat de 6 miliarde de euro.
Analiştii băncii UBS au evaluat Ampere undeva între 3 şi 4 miliarde de euro în timp ce alţi analişti au pus sub semnul întrebării însăşi necesitatea listării diviziei de automobile electrice pentru a strânge fonduri.
Miercuri, Luca de Meo va încerca să le explice investitorilor care este strategia sa pentru divizia Ampere, în ceea ce ar putea fi prima încercarea a unui constructor auto tradiţional de a genera valoare de pe urma afacerilor cu automobile electrice via un IPO.
Prezentările de miercuri „ar trebui să fie o oportunitate pentru echipa managerială să îi convingă pe investitorii care mai au încă îndoieli cu privire la beneficiile separării operaţiunilor din domeniul automobilelor cu motoare pe combustie de cele din domeniul vehiculelor pe baterie”, subliniază analiştii de la Jefferies.
Pentru a-şi susţine mai bine poziţia, Luca de Meo ar urma să dezvăluie miercuri un mic automobil electric accesibil, într-un moment în care rivalii chinezi îi forţează pe constructorii auto din întreaga lume să vină cu modele mai ieftine.
Renault a fost unul din primii constructori auto care au dezvoltat automobile electrice în anii 2010 însă între timp a fost depăşit de competitori mai agili precum Tesla. În primele nouă luni ale acestui an vânzările de automobile electrice Renault au scăzut cu aproximativ 5% în Europa, afectate de oferta limitată. Modelele Zoe şi Twingo se apropie de finalul ciclului lor de viaţă iar versiunile Scenic şi R5 nu vor apărea pe piaţă înainte de anul viitor.