Directorul general de la Renault, Luca de Meo, i-a îndemnat miercuri pe industriaşii şi responsabilii politici europeni să „lucreze în echipă”, pentru ca vechiul continent să nu rămână în urma Chinei şi SUA, informează AFP.
„Pentru ca Europa să iasă cu capul sus din faza delicată în care se găseşte, a venit timpul să lucrăm în echipă şi să investim în inovare”, a subliniat Luca de Meo, care este şi preşedintele Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), într-un interviu acordat cotidianului italian Il Sole 24 Ore.
În acelaşi interviu, Luca de Meo a denunţat şi „proliferarea excesivă şi caracterul punitiv al reglementărilor”. Mai mulţi constructori de automobile estimează că nu vor putea respecta înăsprirea normelor de emisii de CO2, prevăzută pentru 2025, în special din cauza încetinirii vânzărilor de automobile electrice.
„Abordăm 2025 cu o piaţă a automobilelor electrice care este la jumătate din ceea ce ar trebui să fie, şi fără vizibilitate cu privire la măsurile de stimulare a cererii, şi mai ales cu sabia lui Damocles sub forma unor amenzi de mai multe miliarde”, în caz de nerespectare a limitelor de emisii de CO2.
„Iată un caz concret în care Europa ar putea da un semnal de pragmatism şi să îşi demonstreze capacitatea de a susţine tranziţia, urmărind obiectivul şi nu termenul limită”, a subliniat Luca de Meo.
Constructorii de automobile cer din partea Comisiei Europene măsuri urgente de ajutor dar şi o potenţială revizuire a următoarelor norme de emisii de CO2, care ar trebui să intre în vigoare în 2026 şi 2027.
Pe de altă parte, directorul Renault a salutat concluziile din raportul Draghi cu privire la dificultăţile economice ale Uniunii, apreciind că „sistemul european nu investeşte suficient în inovaţie” şi într-o modalitate „mai puţin coordonată”.
„Prin jocul în echipă, SUA, cu prilejul revoluţiei digitale, şi China, în această tranziţie spre automobilul electric, au câştigat partida”, a subliniat directorul Renault.
Luca de Meo a făcut un apel pentru „o colaborare mai strânsă între ştiinţă, organisme de reglementare şi actorii economice, pentru a decide care sunt standardele tehnologice europene la care lucrează”.
De asemenea, Luca de Meo a subliniat că europenii ar trebui să mizeze pe „vehicule mai compacte şi mai uşoare”. Segmentul maşinilor mici, unul dintre punctele forte ale Renault timp de mai mulţi ani, „este cel care are cel mai mult de suferit de pe urma reglementărilor, atât de mult încât a devenit foarte dificil să produci vehicule compacte în mod profitabil”, a explicat Luca de Meo.