Vânzările cu amănuntul din Germania au scăzut în mod neaşteptat în februarie, potrivit datelor oficiale, anulând speranţa că consumul privat ar putea ajuta cea mai mare economie a Europei să se redreseze în primul trimestru, transmite Reuters.
Vânzările cu amănuntul au scăzut cu 1,9% în februarie, faţă de luna precedentă, în termeni reali.
Analiştii chestionaţi de Reuters anticipau o creştere de 0,3% în februarie.
„Probabil asta este sfârşitul pentru creşterea pozitivă din primul trimestru. Cu producţia industrială cântărind PIB-ul, speranţele s-au îndreptat către consumul privat, pentru a compensa”, a spus economistul şef al VP Bank, Thomas Gitzel.
Vânzările cu amănuntul de produse alimentare au scăzut cu 1,7% în termeni reali, comparativ cu ianuarie. Afacerile non-alimentare au scăzut cu 1,0%, în timp ce vânzările pe internet şi prin poştă au înregistrat o scădere a vânzărilor reale de la lună la lună de 2,8%.
Sentimentul consumatorilor germani a fost redus, în ciuda inflaţiei în scădere, deoarece incertitudinea rămâne ridicată, un sondaj realizat de GfK şi Institutul pentru Decizii de Piaţă (NIM) din Nürnberg prognozând doar o uşoară creştere pentru aprilie, la -27,4, de la -28,8.
Creşterea veniturilor reale şi o piaţă stabilă a muncii sunt baze bune pentru redresarea rapidă a economiei de consum, dar există încă o lipsă de securitate şi optimism, a spus analistul pentru consumatori Rolf Buerkl de la NIM.
Există posibilităţi de îmbunătăţire, potrivit unui sondaj Ifo publicat joi, care a constatat că climatul de afaceri şi aşteptările din sectorul retail s-au îmbunătăţit în martie.
”Pesimismul care a fost o trăsătură atât de caracteristică a timpurilor recente se retrage”, a spus analistul Ifo Patrick Hoeppner.