Mai mulți lideri din industria europeană a automobilelor electrice au îndemnat miercuri Comisia Europeană să nu renunțe la obiectivul referitor la emisii zero pentru mașinile noi în 2035, avertizând că orice cedare ar submina investițiile și ar mări decalajul dintre blocul comunitar și China, transmite Reuters.
Executivul comunitar urmează să prezinte, pe 16 decembrie, un pachet auto care ar putea oferi mai multă flexibilitate în ceea ce privește obiectivele privind emisiile de CO2 și ar putea relaxa o interdicție a vânzărilor de mașini noi cu motor cu ardere internă începând din 2035, lucru cerut de producătorii auto germani și de Asociația Producătorilor Europeni de Automobile.
Într-o scrisoare deschisă adresată președintelui Comisiei, Ursula von der Leyen, organizațiile E-Mobility Europe și ChargeUp Europe, susținute de aproape 200 de semnatari, precum producătorii auto suedezi Polestar și Volvo Cars, au solicitat menținerea obiectivelor.
‘Suntem profund îngrijorați de eforturile recente de a dilua obiectivele dumneavoastră’, se arată în scrisoare, o aluzie la eforturile de lobby ale industriei auto.
Organizațiile au adăugat că redeschiderea ușii pentru tehnologiile de tranziție, cum ar fi vehiculele hibride plug-in și combustibilii neutri din punct de vedere al emisiilor de CO2, ar crea incertitudine și ar încetini trecerea la vehiculele electrice, tocmai când producătorii chinezi de automobile electrice avansează și reduc costurile.
‘Fiecare întârziere din Europa nu face decât să mărească decalajul față de China’, au adăugat semnatarii.
Pachetul de măsuri pentru industria auto al UE a fost supus unui efort intens de lobby, scrisori către Bruxelles fiind trimise atât de industria auto, cât și de activiștii de mediu, înainte de anunțul oficial al Comisiei.