Tesla reduce preţul abonamentului la sistemul său premium de asistenţă pentru şofer în cazul clienţilor din SUA. Comercializat ca pachetul Full Self-Driving, sau FSD, clienţii Tesla vor plăti acum 99 de dolari pe lună, în scădere faţă de 199 de dolari pe lună, transmite CNBC.
Reducerea preţului este în contradicţie cu promisiunile anterioare ale CEO-ului Elon Musk, care a spus în repetate rânduri că preţul FSD va creşte doar pe măsură ce Tesla adaugă caracteristici şi funcţionalităţi sistemului.
”Preţul FSD va continua să crească pe măsură ce software-ul se apropie de capacitatea completă de auto-conducere cu aprobarea de reglementare”, a scris Musk pe platforma de socializare X, pe 18 mai 2020.
El a spus la acel moment că ”valoarea FSD este probabil undeva de peste 100.000 dolari pe maşină. În ciuda numelui său de marcă, opţiunea FSD a companiei de astăzi nu face vehiculele Tesla autonome sau funcţionale ca robotaxiurile.
Musk le-a promis acţionarilor şi clienţilor un robotaxi de ani de zile şi a spus că vehiculele lor existente vor putea în curând să se conducă singure, după o actualizare a software-ului over-the-air.
El le-a spus investitorilor, într-un un apel din 2019, că conducerea autonomă va transforma Tesla într-o companie cu o capitalizare de piaţă de 500 de miliarde de dolari, în creştere faţă de aproximativ 42 de miliarde de dolari la acea vreme. (Compania valorează astăzi peste 500 de miliarde de dolari chiar şi fără a fi dezvoltat o maşină autonomă.)
Tesla a strâns peste 2 miliarde de dolari prin datorii şi capitaluri proprii după apeluol respectiv.
Compania foloseşte senzori de pe volan şi camerele din cabină, poziţionaţi deasupra oglinzii retrovizoare, pentru a determina dacă un şofer este atent sau nu şi îl va avertiza sonor să rămână cu ochii pe drum sau cu mâinile pe volan.
În 2022, Departamentul Autovehiculelor din California a acuzat oficial Tesla că s-a implicat în practici înşelătoare în ceea ce priveşte comercializarea sistemelor sale de asistenţă pentru şofer, inclusiv pachetul său standard Autopilot şi FSD în SUA, conform dosarelor de la o agenţie administrativă de stat.
Între timp, Waymo, companie deţinută de grupul Alphabet, operează acum servicii comerciale cu robotaxiuri în mai multe oraşe din SUA. De asemenea, compania a încheiat recent un parteneriat cu Uber Eats pentru livrarea de alimente fără şofer.
În China, unitatea autonomă a companiei Didi operează comercial pe pieţe, inclusiv Guangzhou.
Companii, inclusiv Wayve, susţinută de Bill Gates, în Marea Britanie, şi Amazon Zoox din SUA testează şi robotaxiuri.
Musk a cerut ca întreg personalul de vânzări şi service să instaleze şi să demonstreze FSD pentru clienţi înainte de a preda cheile maşinilor cumpărate de aceştia.
El a scris într-un e-mail către angajaţi: ”Aproape nimeni nu îşi dă seama cât de bine funcţionează de fapt FSD (supravegheat). Ştiu că acest lucru va încetini procesul de livrare, dar este totuşi o cerinţă importantă.”
După aceea, Tesla a anunţat, de asemenea, că va oferi o perioadă de încercare gratuită de o lună a FSD tuturor clienţilor din America de Nord.
Răspunsurile proprietarilor la cea mai recentă versiune a FSD au fost amestecate, unii fani fiind impresionaţi, în timp ce mulţi şoferi atenţi la siguranţă au oprit versiunea de încercare gratuită a FSD, considerând-o ca neconsecventă şi nesigură.
De asemenea, Musk a promis recent că va ”prezenta” un nou robotaxi dedicat, pe 8 august.