Business

7 din 10 magazine online românești sunt interesate să livreze în afara țării. De Black Friday 2023, magazinele își pot tripla volumele de livrări internaționale

Peste 70% din magazinele online românești au în vedere extinderea ariei de vânzare în afara țării, potrivit unei analize Packeta România realizată luna aceasta. Retailerii online targetează pentru extindere, preponderent, țările europene în care s-au dezvoltat comunități mari de români.

Packeta România estimează dublarea volumului lunar de livrări internaționale în noiembrie și decembrie, când magazinele derulează campanii de reduceri, în comparație cu media primelor 10 luni. În perioada Black Friday (luna noiembrie), magazinele online care vând și în alte piețe își vor putea chiar tripla volumele pe segmentul cross border.

„Ultimele două luni din an sunt, în mod tradițional, cele mai performante perioade pentru comerțul online, datorită eforturilor retailerilor care pregătesc campanii de vânzări ample de Black Friday, Cyber Monday, Crăciun și Revelion. Aceste momente conduc, în mod obișnuit, la creșterea vânzărilor internaționale. În 2022, spre exemplu, volumul de colete livrate în noiembrie și decembrie s-au triplat față de o perioadă obișnuită, confirmând faptul că finalul de an aduce o creștere importantă în livrările transfrontaliere pentru magazinele online și o oportunitate de intrare în noi piețe pentru comercianți”, spune Alexandr Jeleascov, Managing Director al Packeta România.

 Predominant, cele mai multe livrări cross border din România ajung în Ungaria, Bulgaria, Grecia, Cehia, Slovacia, Germania, Italia, Spania, Anglia și Polonia, cu focus în zonele unde există comunități mari de români, însă livrări se fac și în alte țări. Acestea sunt, de altfel, regiunile targetate de comercianții online din România care vizează extinderea internațională.

„Flexibilitatea în livrare și adaptarea la preferințele clienților și la nevoile magazinelor online, precum și integrarea simplificată în eCommerce sunt principalii diferențiatori Packeta în piața de livrări internaționale, aspecte care ne-au susținut recent în stabilirea unui parteneriat puternic pentru livrări cross border cu brandul românesc Benvenuti. De acum, produse de încălțăminte și marochinărie Benvenuti sunt livrate rapid și eficient de către Packeta la nivel internațional”, mai spune Alexandr Jeleascov.

 În prezent, segmentul de fashion se află între primele poziții în preferințele clienților care comandă din afară (atât comenzi plasate la magazine online din România cu livrare internațională, cât și invers) – o schimbare semnificativă, în condițiile în care, în anii precedenți, predomina categoria IT&C.

Premisele extinderii internaționale a magazinelor online

 Avansul tehnologic și platformele de comerț online facilitează extinderea internațională a magazinelor, iar accesibilitatea serviciilor de logistică de calitate sprijină comerțul cross border, asigurând livrări rapide și convenabile și un proces de retur ușor de gestionat.

În ultimii ani, ieșirea pe piețele din afară a fost mult simplificată și mai sigură, și datorită integrării cu sistemele de plată internaționale. Acest lucru le permite magazinelor online să accepte diverse monede și opțiuni de plată și să capete, astfel, un plus de credibilitate în fața clienților.

O contribuție majoră în avansul comerțului internațional o au chiar clienții, a căror experiență de cumpărare este mereu îmbunătățită. Acest lucru oferă premisele unor recenzii mai accesibile și mai credibile, consolidând încrederea și altor cumpărătorilor din alte țări.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cele mai recente știri

To Top