Gigantul IT american IBM a anunţat joi că îşi suspendă reclamele pe X după ce un raport a arătat că acestea sunt apropiate de publicaţii pro-naziste de pe această platformă, cunoscută anterior sub numele de Twitter.
Anunţurile marilor companii de tehnologie (Apple, Oracle şi IBM) au apărut în apropierea unor publicaţii favorabile lui Hitler şi naziştilor, potrivit unui raport publicat joi de ONG-ul Media Matters, care luptă împotriva dezinformării.
„IBM are toleranţă zero faţă de discursul de ură şi discriminare şi am suspendat imediat toate reclamele noastre pe X în timp ce această situaţie total inacceptabilă este investigată”, a declarat compania pentru AFP.
Un responsabil X a declarat pentru AFP că a „şters” conturile citate de Media Matters, care nu va mai putea monetiza reclame pe reţea. Iar publicaţiile în sine vor fi marcate drept „conţinut sensibil'” a adăugat el.
De când Elon Musk a cumpărat Twitter, la sfârşitul lui octombrie 2022, înainte de a-şi schimba numele, platforma şi-a relaxat regulile privind dezinformarea, şi-a redus echipele de moderare a conţinutului şi a permis revenirea multor personalităţi controversate.
Mai multe asociaţii au remarcat o creştere a dezinformării şi a hărţuirii.
O analiză realizată de platforma internaţională de combatere a dezinformării NewsGuard arată că utilizatorii „certificaţi” de pe X produc 74% dintre cele mai virale afirmaţii false sau nefondate legate de războiul dintre Israel şi Hamas.
În acelaşi timp, Elon Musk a provocat miercuri o controversă, susţinând o publicaţie pe X cu accente antisemite şi conspiraţioniste, apoi a criticat vehement organizaţia antisemitism Anti Defamation League, care a denunţat o creştere notabilă a dezinformărilor şi a insultelor homofobe şi rasiste pe reţeaua de socializare de la schimbarea regulilor.