Procesul SUA vs Google se apropie de final, dar încă mai oferă informaţii necunoscute până acum despre relaţiile dintre giganţii din tehnologie.
Astfel, doar în 2022, pentru a fi setat ca motor de căutare implicit în browser-ul Safari de pe dispozitivele Apple, Inclusiv pe iPhone, Google a plătit 20 de miliarde de dolari.
O altă informaţie pe care procurorii au făcut-o publică cu aceeaşi ocazie este că, în 2020, plăţile făcute de Google au reprezentat 17,5% din veniturile operaţionale ale Apple.
Apple mai primeşte şi un comision din reclame – Google plăteşte 36% din veniturile pe care le obţine din reclamele afişate utilizatorilor de dispozitive Apple.
Informaţiile apar în noi documente făcute publice în procesul în care Google este acuzată că a monopolizat ilegal piaţa căutărilor online şi pe cea a reclamelor din căutare.
Vineri, cele două părţi vor prezenta argumentele finale în acest proces, urmând ca verdictul să fie anunţat cândva în cursul anului.