Transporturi

Acţiunile Volkswagen scad, pe fondul temerilor privind posibile turbulenţe în 2025

Foto: iStock

Acţiunile Volkswagen AG înregistrau luni un declin de 3%, analiştii citând incertitudinile privind acordul de reducere a costurilor încheiat de producătorul auto cu sindicatele şi posibilele turbulenţe din 2025, transmit Reuters şi Bloomberg.

La Bursa de la Frankfurt, acţiunile VW au scăzut cu peste 20% anul acesta şi se tranzacţionează aproape de nivelul lor din 2010. Titlurile BMW, Mercedes-Benz şi Porsche înregistrau scăderi între 0,9% şi 1,7%.

Acordul de vineri prevede peste 35.000 de noi reduceri de locuri de muncă, în următorii cinci ani, şi o reducere a producţiei cu aproape un sfert, dar fără închideri imediate de fabrici şi concedieri. Înţelegerea a fost sub nivelul ambiţiilor iniţiale ale conducerii şi ale aşteptărilor pieţelor şi nu era chiar atât de urgentă, susţine analistul Philippe Houchois, de la Jefferies.

Ţinând cont de ritmul schimbărilor la firmele rivale şi de mediul competitiv din sectorul auto, „există riscul ca efectele benefice ale acordului să vină prea târziu şi să nu fie suficiente”, iar câştigurile VW probabil nu se vor îmbunătăţi semnificativ anul viitor, ţinând cont de cererea slabă din China şi potenţialele taxe vamale suplimentare din SUA, au avertizat analiştii de la ODDO BHF.

Atât analiştii de la Jefferies cât şi cei de la ODDO BHF spun că sunt necesare mai multe detalii pentru a înţelege modul în care conducerea VW intenţionează să realizeze anunţatele reduceri de costuri, de 15 miliarde de euro pe an.

Conform acordului, în 2025 şi în 2026, aproximativ 4.000 directori VW vor renunţa la bonusuri egale cu aproximativ 10% din veniturile lor anuale, reduceri mai mici fiind prevăzute până la finalul deceniului. Sindicatele ceruseră conducerii, inclusiv directorului general Oliver Blume, să renunţe la peste 10% din salarii, a anunţat publicaţia Sueddeutsche Zeitung.

Producătorii auto se confruntă cu vânzări slabe ale EV, astfel încât firme ca Mercedes-Benz Group AG îşi regândesc planurile. Regiunile cheie, inclusiv Germania, cea mai mare piaţă auto europeană, au eliminat sau au redus subvenţiile pentru EV, sporind presiunile asupra liderilor pieţei, afectaţi şi de concurenţa din China.

Cele mai recente știri

To Top