Vânzările cu amănuntul în zona euro au înregistrat o creştere peste aşteptări în luna martie, după declinul din februarie, arată datele publicate marţi de Eurostat.
Conform oficiului european, în luna martie 2024, comparativ cu februarie, vânzările cu amănuntul au urcat cu 0,8% în zona euro. Cifra comunicată de Eurostat depăşeşte estimările analiştilor, care se aşteptau ca vânzările cu amănuntul în zona euro să înregistreze o creştere de 0,6% în luna martie, după un declin de 0,3% în februarie.
În ceea ce priveşte Uniunea Europeană, Eurostat subliniază că vânzările cu amănuntul au fost mai mari cu 1,2%, influenţate în primul rând de creşterea cu 1,5% a vânzărilor de carburanţi, la care s-au adăugat majorarea cu 0,8% a vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi ţigări şi creşterea cu 0,5% a vânzărilor de produse non-alimentare.
De la o lună la alta, ţările membre UE cu cele mai importante creşteri ale vânzărilor cu amănuntul au fost: Polonia (7,3%), Cipru (4,8%) şi Ungaria (2%). Cele mai importante scăderi au fost înregistrate în Suedia (minus 1,8%), Malta (minus 1%) şi Austria (minus 0,8%). Eurostat precizează că datele privind România sunt confidenţiale.
În ritm anual, vânzările cu amănuntul au crescut cu 0,7% în zona euro şi cu 2% în Uniunea Europeană. Vânzările cu amănuntul în UE au fost influenţate în special de creşterea, cu 3%, a vânzărilor de produse non-alimentare, la care s-au adăugat creşterea cu 1% a vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi ţigări.
Ţările membre cu cele mai importante creşteri ale vânzărilor cu amănuntul în ritm anual au fost: Polonia (14,8%), Luxemburg (10,3%) şi Croaţia (8,9%). Cele mai importante scăderi au fost înregistrate în Belgia (minus 4,6%), Estonia (minus 2,3%) şi Austria (minus 2%). Şi în acest caz, datele privind România sunt confidenţiale.