Sancţiunile occidentale împotriva Rusiei sporesc cererea de maşini produse din China, iar această creştere ar putea continua atâta timp cât aceste sancţiuni rămân în vigoare, a declarat luni un director al asociaţiei auto din China, citat de Reuters.
Producătorii de automobile chinezi caută, de asemenea, să asambleze vehicule în Rusia şi să îşi stabilească producţia acolo, a declarat reporterilor Xu Haidong, inginer-şef adjunct la Asociaţia Producătorilor de Automobile din China (CAAM).
”Există încă o cerere uriaşă pe piaţa rusă, dar aceasta nu va depinde neapărat exclusiv de importuri. Exporturile auto ale Chinei către Rusia vor fi în continuare la mare căutare în următorii 2-3 ani, iar după aceea, sectorul auto al Chinei îşi va creşte probabil prezenţa pe piaţa rusă”, a spus Xu.
Rusia a fost principala destinaţie pentru exporturile auto ale Chinei în primele şapte luni ale anului, au arătat datele CAAM, fiind vândute 464.000 de maşini.
Mexicul a fost pe locul doi, cu 224.000 de automobile chinezeşti vândute.
Pe tot parcursul anului trecut, Mexicul a fost cel mai mare importator de maşini chinezeşti, cu 254.000 de unităţi, în timp ce Rusia a fost al cincilea cel mai mare importator, cu 162.000 de unităţi, arată datele CAAM.
Maşinile chinezeşti importate reprezintă acum 49% din piaţa Rusiei, atingând 40.000 de unităţi în iunie, comparativ cu o pondere de înainte de război de doar 7% în iunie 2021, potrivit datelor companiei de analiză Autostat.
De asemenea, firmele chineze asamblează vehicule în Rusia, preluând fabricile eliberate de producătorii auto occidentali.
China este cea mai mare piaţă auto din lume, dar producătorii de automobile chinezi caută din ce în ce mai mult să vândă în străinătate, pentru a compensa concurenţa intensă şi slăbirea cererii la nivel intern.