Aproape trei sferturi (73%) dintre companii prioritizează inteligenţa artificială în detrimentul tuturor celorlalte investiţii digitale cu obiectivul imediat de îmbunătăţire a rezilienţei operaţionale într-un context fără precedent, conform unui studiu realizat de o companie globală de servicii profesionale.
Raportul Reinventing Enterprise Operations a constatat că 90% dintre liderii de afaceri aplică inteligenţa artificială pentru a aborda aspecte ale rezilienţei operaţionale, care acoperă activităţile bazate pe date, cum ar fi finanţele (89%) şi lanţul de aprovizionare (88%), până la experimentarea cu inteligenţa artificială generativă.
În cadrul studiului realizat de Accenture, organizaţiile au fost evaluate pe baza a şase indicatori de maturitate operaţională: inteligenţă artificială, date, procese, talente, colaborare şi experienţa părţilor interesate. Deşi doar câteva companii (9%) au atins maturitatea pe toate planurile, cele care au reuşit au înregistrat în medie marje operaţionale de 1,4 ori mai mari decât cele ale concurenţilor, şi, în acelaşi timp, a generat inovare cu 42% mai rapidă, un grad de sustenabilitate mai ridicat cu 34% şi scoruri de satisfacţie cu 30% mai mari.
„Toţi directorii executivi sunt presaţi să se digitalizeze mai repede, să pună mai multă rezilienţă în afaceri şi să găsească noi căi de creştere. Investiţiile corecte în tehnologie, în timp ce se promovează talentele, datele şi procesele, sunt cele care conduc la o nouă frontieră a performanţei”, a declarat Yusuf Tayob, director executiv al grupului Accenture Operations.
Cu o strategie de recrutare a talentelor care reflectă datele şi maturitatea digitală, companiile au înregistrat în medie o productivitate de aproape trei ori mai mare atunci când au prioritizat activităţile de formare şi competenţele specializate pentru a răspunde nevoilor de recrutare a personalului. Acest lucru a fost confirmat şi de investiţiile care se fac în noi modalităţi de lucru (citate de 94%) şi de cei 90% dintre respondenţii (COO, CIO, CHRO) care intenţionează să crească numărul de personal specializat şi tehnic în următorii trei ani.
Potrivit specialiştilor, pentru a profita pe deplin de această oportunitate, liderii ar trebui să adopte cinci iniţiative pentru a dezvolta operaţiunile şi a atinge o nouă frontieră a performanţei: umanizarea experienţelor de inteligenţă artificială, capacitate de decizie privind datele, inovarea proceselor, forţa de muncă agilă şi abordare de 360 de grade.
Raportul „Reinventing Enterprise Operations” Accenture a intervievat 1.700 de directori, dintre care 72% erau directori executivi, din 12 ţări şi 15 industrii.
Accenture este o companie globală de servicii profesionale care ajută companii, guverne şi alte organizaţii să îşi construiască nucleul digital, să îşi optimizeze operaţiunile, să accelereze creşterea veniturilor şi să îmbunătăţească serviciile pentru cetăţeni. Cu 738.000 de oameni, compania deserveşte clienţi din peste 120 de ţări.