Profitul surprinzător obţinut de Walt Disney în primul trimestru la divizia streaming de divertisment a fost eclipsat de o scădere a afacerii sale tradiţionale de televiziune şi de box office-ul mai slab, informaţie care a determinat un declin al acţiunile sale de peste 9%, transmite Reuters.
La fel ca şi alte companii media, Disney a încercat să se adapteze migraţiei consumatorilor de la televiziunea prin cablu la streaming şi a promis Wall Street că operaţiunea sa de streaming va deveni profitabilă până în septembrie.
Divizia a pierdut bani de când Disney+ a debutat în 2019, într-un impuls major al companiei de a concura cu Netflix.
Divizia de divertisment direct către consumatori, care include serviciile de streaming Disney+ şi Hulu, a raportat profit operaţional de 47 de milioane de dolari pentru perioada ianuarie-martie, comparativ cu o pierdere de 587 de milioane de dolari cu un an mai devreme.
Dar afacerea de streaming combinată cu ESPN+ a pierdut 18 milioane de dolari. Divizia a pierdut 659 de milioane de dolari în anul precedent.
”Am spus de-a lungul timpului că drumul nostru către profitabilitate nu va fi liniar”, a spus directorul general Bob Iger în timpul unui apel pentru venituri cu analiştii.
Veniturile din activitatea de televiziune tradiţională au scăzut cu 8%, până la 2,77 miliarde de dolari, iar profitul operaţional a scăzut cu 22% faţă de un an în urmă. Scăderea reflectă venituri mai mici din reclame şi impactul noului acord de distribuţie TV al Disney cu Charter Communications, deoarece a doua cea mai mare companie de televiziune prin cablu şi bandă largă a renunţat la opt dintre reţelele de cablu ale Disney.
”Reacţia iniţială a pieţei arată că există mai multe întrebări decât răspunsuri pentru câştigurile din următoarele două trimestre”, a declarat Brian Mulberry, manager de portofoliu de clienţi la Zacks Investment Management, adăugând că cheia pentru câştigurile viitoare va fi generarea de rezultate mai bune din divizia de divertisment.
Iger, care a revenit de la pensie pentru a restructura Disney în noiembrie 2022 şi a învins provocările consiliului de administraţie din partea investitorilor activişti, luna trecută, a instituit reduceri de costuri care se estimează că vor ajunge la cel puţin 7,5 miliarde de dolari până la sfârşitul lunii septembrie.
El a dezvăluit, de asemenea, o investiţie pe 10 ani, de 60 de miliarde de dolari, în parcuri tematice şi a anunţat planuri pentru o aplicaţie de streaming ESPN de sine stătătoare, printre alte proiecte.
Disney+ a atras peste 6 milioane de clienţi în timpul trimestrului, iar venitul mediu per utilizator a crescut cu 44 de cenţi, în afara Indiei.
Disney oferă un plan de abonament cu preţ mai mic în India, pe care îl ia în considerare separat.
Din cauza costurilor de a transmite cricket, divertismentul înstreaming compania va raporta probabil o pierdere pentru trimestrul curent, dar va reveni la un profit în perioada următoare, a declarat directorul financiar Hugh Johnston, într-un interviu.
Unitatea de streaming combinată ar trebui să genereze un profit fiscal în al patrulea trimestru şi să devină ”un viitor motor semnificativ de creştere pentru companie, cu îmbunătăţiri suplimentare ale profitabilităţii pentru anul fiscal 2025”, a spus Disney în declaraţia sa.
Pe parcursul celui de-al doilea trimestru, Mouse House a înregistrat un câştig pe acţiune diluat, excluzând anumite elemente, de 1,21 dolari, peste estimarea analiştilor de 1,10 dolari, conform datelor LSEG.
Veniturile trimestriale au crescut la 22,1 miliarde USD, în conformitate cu aşteptările.
Divizia de experienţe a companiei, care include parcurile tematice Disney din întreaga lume, a raportat profit operaţional de 2,3 miliarde de dolari, o creştere cu 12% faţă de un an în urmă.
În timpul apelului pentru venituri, Johnston a spus că, deşi consumatorii călătoresc încă în număr record, există unele dovezi că tendinţa începe să scadă de la apogeul atins după pandemie.
La segmentul de divertisment al Disney, sediul afacerilor tradiţionale de televiziune, streaming şi film, profitul operaţional a crescut cu 72% faţă de un an anterior, până la 781 de milioane de dolari.
Compania a declarat că îşi va reduce producţia de conţinut Marvel, trecând la două seriale de televiziune şi trei filme pe an, pentru a se concentra pe calitate.
Unitatea de sport, care include ESPN, a înregistrat o scădere a profitului operaţional cu 2%, până la 778 de milioane de dolari, pe care a atribuit-o momentului de desfăşurare a jocurilor de playoff de fotbal din colegii.
Disney se aşteaptă acum ca profitul pe acţiune ajustat să crească cu 25% în acest an fiscal, faţă de prognoza anterioară privind o creştere de 20%. Compania a atribuit schimbarea rezultatelor puternice la parcurile tematice şi îmbunătăţirilor din afacerea de streaming.