Producătorul de automobile de lux Aston Martin a raportat miercuri pierderi în creştere puternică în primul trimestru, deoarece compania a oprit producţia modelelor sale de bază înainte de lansarea unei noi game de vehicule în cursul acestui an, transmite CNBC.
Acţiunile au scăzut cu peste 12% la Londra, înainte ca pierderile să se restrângă la 6,4%.
Pierderea ajustată înainte de impozitare aproape s-a dublat, la 110,5 milioane de lire sterline (137,8 milioane de dolari), comparativ cu o pierdere de 57,3 milioane de lire sterline în anul precedent.
Analiştii se aşteptau la o pierdere de 93 de milioane de lire sterline în primul trimestru, potrivit Reuters.
Veniturile au scăzut cu 10%, până la 267,7 milioane de lire sterline, în timp ce datoria netă a crescut cu 20%, până la 1,04 miliarde de lire sterline.
Datoriile consistente ale companiei reprezintă o preocupare de lungă durată pentru investitori, care a contribuit la o scădere accentuată a preţului acţiunilor Aston Martin, de la listarea acesteia în 2018.
Analiştii de la Jefferies au remarcat ”o mare ratare a indicatorilor”, semnalând o scădere cu 26% a volumelor.
Aston Martin a declarat miercuri că livrarea a patru noi modele în 2024 va genera ”o creştere semnificativă” în a doua jumătate a anului şi ulterior.
”Performanţa noastră din primul trimestru reflectă această perioadă de tranziţie aşteptată, deoarece am încetat producţia şi livrarea modelelor noastre de bază înainte de intensificarea producţiei noului Vantage, DBX707 îmbunătăţit şi viitoarea noastră maşină sport emblematică V12, pe care le-am confirmat astăzi.”, a spus preşedintele Lawrence Stroll.
Stroll a adăugat că Aston Martin a făcut ”un pas semnificativ” în consolidarea bilanţului său în trimestrul respectiv, deoarece a finalizat o refinanţare cu termene îmbunătăţite pentru obligaţiunile senior garantate, pe cinci ani, în urma unei îmbunătăţiri a ratingului de credit.
”Aston Martin va avea o poziţie unică, cu o gamă de modele de bază complet revigorată până la sfârşitul anului”, a spus compania într-un comunicat.
Pe regiuni, volumele angro au scăzut cu 35% în America, cu 30% în Regatul Unit şi cu 17% în Europa, Orientul Mijlociu şi Africa. Volumele din Asia-Pacific au scăzut cu 14%. Vânzările angro de SUV-uri au scăzut cu 63% din cauza unei ”scăderi de tranziţie a volumelor înainte de lansarea recent anunţată a noului model DBX707”, potrivit companiei.